Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Bestellen
1.1 Kan ik mijn bestelling volgen?
Bij iedere bestelling ontvang je een Track & Trace code waarbij je de bestelling kunt volgen met onze bezorgdienst.
1.2 Kan ik zakelijk bestellen?
Wanneer je een zakelijke bestelling wilt plaatsen adviseren wij om contact met ons op te nemen. Of ben je geïnteresseerd in het afnemen van grote aantallen dan kun je contact op nemen met de klantenservice
Dit kan telefonisch via 078 – 20 32 278 of via e-mail naar [email protected]
1.3 Maakt Kerstland.nl gebruik van kortingscodes?
Op de producten van Kerstland kan een kortingscode worden toegepast. Deze kortingscodes worden in actieperiodes vrijgegeven.
1.4 Hoe plaats ik een online bestelling?
Stap 1 : Plaats je gewilde product in je winkelwagen door op de knop 'Toevoegen aan winkelwagen' te klikken.
Stap 2 : Klik daarna op de knop 'Direct betalen' of als je door wilt winkelen kies dan voor 'Ga verder met winkelen'
Stap 3 : Klik op de knop 'Bestellen'
Stap 4 : Heb je al een account ga dan verder naar de verzendmethode en klik je gewenste verzendmethode aan, heb je nog geen account dan kun je registreren op deze pagina door je gegevens in te vullen en daarna door te gaan naar verzendmethode.
Stap 5 : Nadat je een verzendmethode hebt gekozen ga je door naar betaalmethode waar je een betaalmethode kunt kiezen en je bestelling kunt afronden.
(Kortingscodes worden ingevuld bij het bevestiging van de order voor het betalen.)
1.5 Heb ik een account nodig om bij Kerstland.nl online te bestellen?
Nee, een account aan maken op onze website voor een bestelling is niet verplicht, maar wel super handig! Zo kun je altijd je bestelling terug zien op je eigen account onder 'Mijn bestellingen'.
Betalen
2.1 Kan ik mijn bestelling contant betalen?
Betalen bij aflevering is niet mogelijk. Dit omdat wij de pakketten verzenden via een externe vervoerder.
2.2 Zijn de prijzen inclusief BTW?
De prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.
2.3 Kan ik bij Kerstland.nl achteraf betalen?
Ja dat kan zeker met 'Klarna Achteraf Betalen'.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Met 'Klarna Achteraf Betalen' betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.
Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen.
Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of bovenaan deze pagina.
2.4 Kan ik bij Kerstland.nl betalen met een credit card?
Ja dit kan zeker. Er zijn drie verschillende opties Visa, Mastercard en Maestro.
2.5 Met welke betaalmethodes kan ik bij jullie betalen?
In de Kerstland webshop maken wij gebruik van 6 verschillende betaalmethodes.
iDEAL , Klarna Achteraf Betalen , Visa , Maestro, Mastercard en KBC.
Verzenden & Afhalen
3.1 Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten in Nederland
Bestellingen met een bestelwaarde boven €49,- worden gratis verzonden door heel Nederland. Bij bestellingen onder €49,- brengen wij €4,95 aan verzendkosten in rekening.
Verzendkosten voor specifieke regio’s en andere landen
De verzendkosten voor leveringen in België bedragen €9,95. Bij bestellingen boven €100,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
3.2 Kan ik mijn bestelling bij jullie af komen halen?
Je kunt de bestelling afkomen halen in afspraak met één van de klantenservice medewerkers. Bij aankomst even melden en dan regelen de medewerkers de rest. Dit kan alleen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00
Afhalen kan op dit onderstaande adres:
3.3 Hoe wordt mijn bestelling afgeleverd?
3.4 Verzenden jullie ook buiten Nederland?
Bij verzendingen naar België hanteren wij een bezorgtarief van €9,95,- tenzij het totale orderbedrag hoger is dan €100,-. In dit geval is de verzending gratis.
3.5 Hoe en waar wordt mijn online bestelling geleverd?
Ruilen & Retourneren
4.1 Wat als mijn bestelde product kapot of beschadigd is aangekomen?
4.2 Kan ik mijn bestelling ruilen?
Dit is uiteraard mogelijk. Als je een bestelling wilt ruilen kan je contact opnemen met onze klantenservice. Wij proberen altijd tot de beste oplossing te komen. Wanneer je een product online hebt besteld kan je dit gratis retourneren in onze magazijn te Oud-Beijerland. Daarnaast is het mogelijk om je bestelling retour te zenden via PostNL. Neem contact op met onze klantenservice en krijg direct een retourlabel toegestuurd. De kosten voor deze retourzending bedragen 6,95.
4.3 Kan ik mijn bestelling retourneren?
Bij Kerstland is het mogelijk om je bestelling te retourneren of te ruilen binnen 14 dagen. Dit kan geheel kosteloos door de geleverde producten te retourneren in onze winkel in Dordrecht. Mocht de bestelling bij levering of bij afhalen incompleet of beschadigd zijn, verzoeken we je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.
Telefoon: 078 20 32 278
E-mail: [email protected]
Retourbeleid Kerstland
Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Als de producten zijn geretourneerd krijg je het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het transport terug naar onze winkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen €6,95 per pakket. Voor de exacte tarieven kun je jouw vervoerder raadplegen. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om hiervan gebruik te maken kun je contact met ons opnemen via hallo@kerstland.nl . Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
4.4 Hoe meld ik een retour aan?
4.5 Mijn bestelling is incompleet geleverd wat nu?
Is uw bestelling niet compleet geleverd? Neem dan direct contact met ons op. Wij kijken dan waar het ontbrekende product is en zullen ervoor zorgen dat uw bestelling alsnog compleet wordt aangeleverd.
Garantie & Service
5.1 Hoe gaat een terugbetaling in zijn werk?
5.2 Hoe lang heb ik garantie op mijn artikelen?
De garantieperiodes kunnen per product verschillen. Voor een kunstkerstboom geldt bijvoorbeeld doorgaans een garantieperiode tot wel 10 jaar terwijl dit op de meeste kerstverlichting tot 3 jaar is. Voor de specifieke garantietermijn raden we je aan de specificaties van jouw product te raadplegen via deze website.
5.3 Hoe kan ik mijn product aanbieden ter reparatie?
Wanneer er zich een probleem voordoet vragen wij je om ons te mailen op [email protected] met een duidelijke foto + uitleg van het probleem. Door duidelijke foto’s kunnen wij een sneller een passende oplossing bieden. Wij streven ernaar om iedere e-mail binnen 1 dag te beantwoorden. Uiteraard kan je ons ook telefonisch benaderen.
5.4 Kan ik na de garantieperiode bij Kerstland terecht?
Mocht de garantieperiode verlopen zijn willen wij uiteraard nog helpen met de reparatie van het product. Je kan in dit geval contact opnemen met onze klantenservice.
Dit kan telefonisch via 078 – 20 32 278 of via e-mail naar [email protected]
Overige vragen
6.1 Hebben jullie een winkel?
Onze kerstshowroom zit gevestigd in het gezellige tuincentrum TuinWereld Dordrecht
Provincialeweg 4a
3319LH Dordrecht
6.2 Waar kan ik terecht met mijn vraag?
Heb je een vraag over een bestelling of één van onze producten? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch, per e-mail of via één van onderstaande chatdiensten (WhatsApp & Facebook Messenger)
Telefoon: 078 20 32 278
E-mail: [email protected]
6.3 Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
De voorraad van de producten wordt aangegeven als je op één van de producten klikt op onze website.
6.4 Ik heb een klacht waar kan ik terecht?
We raden je aan om klachten bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.